sunnuntai 17. helmikuuta 2013

Haastetta

Sain Sabinalta haasteen joten täytyyhän siihen vastailla. Tällaisesta haasteesta on kyse:

11 ASIAA KIRJOITTAJASTA 
Säännöt:
  • kerro 11 asiaa itsestäsi
  • vastaa haastajan 11 kysymykseen
  • keksi uudet 11 kysymystä
  • haasta 11 bloggaajaa
  • kerro bloggaajille, että olet haastanut heidät

Jätän tällä kertaa muiden haastamisen, joten keskityn vaan kertomaan itsestäni :)

11 asiaa itsestäni:
1. Olen puhtaasti koiraihminen, enkä oikeastaan edes pidä kissoista. Koirien lisäksi minulla on lapsena ollut yksi marsu ja kaksi gerbiiliä.

2. Katson aina Salkkarit kun vain ehdin. Näin olen tehnyt niin kauan kuin sarja on vain tv:stä tullut.

3. Olen todella iloinen tällä hetkellä siitä, että olen innostunut hiihtämisestä uudestaan koirahiihdon myötä. Aikoinaan olen hiihtänyt paljon ja myös kilpaillut lajissa.

4. Vaikka olen aina liikkunut ja harrastanut paljon, minulle ei ikinä ole tullut suurempia vammoja. En ole tarvinnut tikkejä enkä kipsejä.. Tällä hetkellä suurin vaiva on istumatyössä rasittuva selkä.

5. Tykkään paljon uimisesta, mutta en ole ikinä oppinut hyppäämään päälleni.

6. Ensimmäinen oma koirani meinasi olla pieni valkoinen lapanen, onneksi löysin Zorron ja muutin mieleni.

7. Olen harrastanut pesäpalloa kuusi vuotiaasta lähtien (eli yli 20 vuotta!). Muutama välivuosi on ollut, mutta jälleen odotan kesän harrastepesis pelejä innolla.

8. Inhoan juoksemista ja olen aina inhonnut. Nyt kuitenkin ajattellin ensi kesänä taas kokeilla, josko Rommista saisi "vähän" vetoapua.

9. Arkena nukkumatti kutsuu yleensä jo vähän yhdeksän jälkeen, mutta toisaalta herätys on jo puoli kuusi.

10. Pillitän hyvinkin helposti väsyneenä.

11. Olen todella huono keksimään tähän tehtävään mitään järkevää :)

Sabinan 11 kysymystä"
1. Mikä motivoi sinua?Onnistumiset. Varsinkin agilityssä huomaa kehityksen ja se hetki kun oppii jonkun uuden ohjaustekniikan ja saa sen todella toimimaan koiran kanssa.

2.  Oma vika vai koiran vika?

Kyllä se on peiliin katsottava yleensä. Ainakin Zorro tekee tasan niin kuin sitä ohjataan. 

3. Jos voisit muuttaa yhden asian koirassasi, mikä se olisi?

Zorrolle vähän lisää itseluottamusta. Rommilta muutama pykälä vireestä pois.

4. Mitä muuttaisit itsessäsi?

Rauhallisuutta kaipaan ainakin välillä ohjaamiseen.

5. Mikä on vahvin/paras piirre koirassasi?

Zorrossa tekemisen riemu ja kiltteys. Rommissa vauhti ja nopea oppimis kyky.

6. Mistä ominaisuudesta itsessäsi/saavutuksestasi olet itse eniten ylpeä (elämässä yleensä)?

Todella paha kysymys... Kai yliopistosta valmistumista voi pitää suurena saavutuksena.

7. Oletko ehdoton yhden rodun ihminen vai voisitko kuvitella muun rotuista koiraa itsellesi? 

Olen nimenomaan eri rotujen ihminen. En usko, että kolmaskaan koira tulee oleman samaa rotua kuin Zorro tai Rommi. Mun mielestä on mielenkiintoista kouluttaa juuri erilaisia koiria, jotka motivoituvat eritavoin. Tosin tietyllä tapaa tuleen aina pitäytymään aktiivisissa, miellyttämishaluisissa koirissa.

8. Oletko kilpailuviettinen ja jos olet, miten se näkyy? Iloitsetko myös muiden menestyksestä?

Ennenkin olen täällä blogissa kertonut, että todella olen kilpailuviettinen. Pieni jännitys ennen suoritusta ja onnistumisen mahdollisuus ovat parhaita fiiliksiä mitä tiedän. Toki iloitsen myös muiden onnistumisista, etenkin oman reeni ryhmän koirien onnistumiset lämmittävät mieltä.

9. Kutsutko itseäsi koirasi/koiriesi äidiksi/mamiksi/tms tai kutsutko koiraasi muruksi/kullaksi/rakkaaksi/jne.?

En pidä itseäni kyllä koirien äitinä ja koirat ovat minulle kuitenkin vain koiria.

10. Millainen kouluttaja olet? Rakkautta ja rajoja, vai enemmän jompaa kumpaa?

Yritän olla mahdollisimman johdonmukainen ja siten myös oikeudenmukainen. Rajoja on ja rakkautta jaetaan vain jos koirat käyttäytyy. Zorro kyllä esittää kaikille vieraille ihmisille, että kotona ei ikinä ole saanut rapsutuksia.

11. Saako teillä koira(t) tulla sohvalle tai sänkyyn? Miksi?
Periaatteessa ei, mutta pyynnöstä tulevat kyllä mielellään. Sängyssä on öisin ihan tarpeeksi ahdasta vaikkei koirat siellä olekkaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti